TR
*Kredi Kartı Gerektirmez

E Fatura Nedir? Başvuru Sürecinde Neler Yapılması Gerekir?

E Fatura Nedir? Başvuru Sürecinde Neler Yapılması Gerekir?

15.11.2021

Teknolojinin gelişmesi ile beraber işletmeler içinde birçok yenilik meydana gelmiştir. Bu yeniliklerden en önemlilerinden birisi de e faturadır. E fatura işletmelerin elektronik ortamda düzenledikleri faturaya verilen isimdir.

 

E Fatura

Alıcı ve satıcının vergi mükellefi ve e fatura kaydı bulunduğu durumlarda düzenlenen fatura çeşididir. E fatura ile yapılan işlemler sonucu yapılacak olan iptal ve iade işlemleri kağıt faturaya göre farklılıklar göstermektedir. E faturaların iptal işlemleri maliyeye bildirilmekte ve o şekilde yapılmaktadır.

 

E Arşiv Faturası

Vergi mükellefi olmayan gerçek kişilerce yapılan işlemler sonucunda oluşturulan faturalara e arşiv faturası denilmektedir. E arşiv faturası işletmeler tarafından düzenlendikten sonra gerçek kişilerin kayıtlı mail adreslerine otomatik olarak gönderilmektedir. E fatura ve e arşiv faturaları gönderip alabilmek için OctoCloud ön muhasebe programı güzel bir seçenek olarak değerlendirilebilir.

 

E Fatura Başvuru Süreci Nasıldır?

E fatura başvuru işlemleri için şirket kaydınızın bulunması gerekmektedir. E faturaya geçiş işlemlerinde işletmelerden herhangi bir ciro zorunluluğu aranmamaktadır. E faturaya geçiş işlemlerinde önceki yıllarda 10 milyon TL ve üzeri ciroya sahip firmaların geçişi zorunlu tutulmaktaydı ancak son düzenleme ile bu limit 5 milyon TL ye çekildi. E faturaya geçen mükelleflerin ise e defter uygulamasına geçişi de zorunlu tutulmaktadır.

 

E Fatura işlemlerinde mükelleflerin başvuru öncesi Tübitak’tan e mühür edinmesi gerekmektedir. Alınan e mühürler 3 yıl boyunca geçerli olmaktadır. E mühür sonrasında ise Maliye Bakanlığı’na yapılacak başvuru ile e fatura sistemine kolayca geçiş yapılabilmektedir.

 

E Fatura Aboneliğinde Neler Yapılması Gerekmektedir?

E fatura aboneliğini mükellefler şahsi olarak ya da muhasebecileri aracılığı ile başvuru yapabilmektedir.E faturaya uygun tüm işletmeler kolay bir şekilde e faturaya geçiş yapabilmekte ve e faturanın avantajlarından faydalanmaya başlayabilmektedir.

 

E fatura ile faturalarınızın kaydını elektronik ortamda tutabilir müşterilerinize hızlı fatura gönderimi yapabilirsiniz Ayrıca gelir gider takibi içinde e fatura kullanılabilmektedir. Tüm bu süreçleri kolayca takip edebilmek için OctoCloud programımızı kullanabilirsiniz.

 

Bizimle İletişime Geçebilirsiniz

444 40 80 numaralı telefonumuz ya da LimonDesk üzerinden bizimle iletişime geçebilirsiniz. Hemen kayıt olup ücretsiz hesap oluşturarak deneyebilirsiniz.

Biz Sizi Arayalım

Ücretsiz Tanıtım

*  Bizden haber alma sisteminden çıkmak istediğiniz zaman ise istek öneri formu aracılığı ile talebinizi iletebilirsiniz. Tarafımıza ulaşan talebiniz aynı gün içerisinde işleme alınacaktır.

GÖNDER