TR
*Kredi Kartı Gerektirmez

Vergi Levhası Nedir ? Vergi Levhası Nasıl Alınır?

Vergi Levhası Nedir ? Vergi Levhası Nasıl Alınır?

14.07.2021

 

Vergi Levhası Nedir?

Vergi mükelleflerinin vergilendirmeye temel olan kazançları, bu kazançlara denk gelen vergi tutarlarını gösteren belgeye vergi levhası denir.

Gelir İdaresi Başkanlığı (GİB) tarafından her firma için senelik olarak hazırlanır. Her mükellefin mutlaka bulundurması ve alması gereken bir evraktır. Vergi levhasının içeriği, şekli Hazine ve Maliye Bakanlığı tarafından belirleniyor. GİB tarafından yükümlülerin İnternet Vergi Dairesi adresine gönderiliyor.

 

Vergi Levhasında Bulunması Gerekli Bilgiler;

  • Adı, soyadı, ticaret unvanı
  • İş yeri adresi
  • Vergi türü, vergi numarası, vergi dairesi
  • İşe başlama tarihi
  • Faaliyet durumu, ana faaliyet kodu ve türü
  • Beyan edilen son üç yıla ait matrahlar
  • GİB tarafından üretilen onay kodu

 

Vergi Levhasını Kimler Almak Zorundadır?

Gelir vergisine tabi; ticari ve zirai kazanç sahipleri ile serbest meslek erbabı Kurumlar vergisine tabi; Anonim, Limited ve eshamlı komandit şirketler vergi levhasını almak zorundadırlar.

Vergi Levhasını İşyerinize Asmak Zorunda Değilsiniz Vergi levhasını almak zorunda olmanıza rağmen, işyerinize asmak mecburiyetiniz bulunmuyor. Sadece denetimlerde ibraz etmeniz yeterlidir.

 

Vergi Levhası Nasıl Alınır?

  • Gelir vergisine tabi vergi mükellefleri yıllık gelir vergisi beyannamelerini 01-31 Mart tarihleri arasında veriyorlar.
  • Kurumlar vergisine tabi vergi mükellefleri yıllık kurumlar vergisi beyannamelerini 01-30 Nisan tarihleri arasında veriyorlar.

 

Beyannamelerin verilmesinden sonra GİB, sunulan beyannameleri kıstas alarak vergi levhasını düzenliyor. Mükelleflerin internet vergi dairesi hesabına aktarıyor.

 

Vergi Levhanızı İnternet Üzerinden Almak İçin İzlemeniz Gereken Adımlar;

 

Bilgisayarınızdan https://intvrg.gib.gov.tr adresine girerek belgenizi oluşturabilirsiniz.

  1. GİB resmi web sitesine; gelir vergisi mükellefi iseniz vergi kimlik veya TC kimlik numaranızla giriş yapıyorsunuz.
  2. Kurumlar vergisi mükellefiyseniz TC kimlik numarası bölümünü boş bırakıyorsunuz.
  3. Şirketinizin vergi kimlik numarasıyla giriş yapıyorsunuz.
  4. Ana sayfadan "Sorgulamalar" sekmesini tıklayın. Açılan sayfada "e-vergi levhası " seçeneğini seçiyorsunuz.
  5. Ekrana vergi levhanız geliyor. “Vergi Levhası Oluştur” seçeneğini seçtiğinizde bilgisayarınıza indirebilir veya yazıcıdan çıktısını alabilirsiniz.
 

Bize Ulaşın

444 40 80 numaralı telefonumuz ya da LimonDesk üzerinden bizimle iletişime geçebilirsiniz. Hemen kayıt olup, ücretsiz hesap oluşturarak deneyebilirsiniz.

 

Biz Sizi Arayalım

Ücretsiz Tanıtım

*  Bizden haber alma sisteminden çıkmak istediğiniz zaman ise istek öneri formu aracılığı ile talebinizi iletebilirsiniz. Tarafımıza ulaşan talebiniz aynı gün içerisinde işleme alınacaktır.

GÖNDER