TR
*Kredi Kartı Gerektirmez

Şirketimi Vergi Dairesine Nasıl Kayıt Ettirebilirim ?

Şirketimi Vergi Dairesine Nasıl Kayıt Ettirebilirim ?

27.06.2023

Yeni bir işletme kurmak isteyen bireyler şirketinizi vergi dairesine kayıt ettirmek için yapılması gerekenler nelerdir konusunu iyi öğrenmelidir. Gerekli işlemleri detaylıca öğrenen bireyler şirketini kolayca kurabiliyor.

Vergi Dairesine Kayıt İçin Gerekli Evraklar

e-Ticaret alanında hizmet vermek isteyen bireyler de şirket kurma işlemlerini gerçekleştirmelidir. Ancak şirket kurmak için birtakım evraklara ihtiyaç duyuluyor. İstenen evrakları teslim etmeyen bireyler hata ile karşılaşabiliyor.

Şirket kuracak bireylerden istenen evraklar şunlardır:

  • Nüfus cüzdanı fotokopisi
  • İş yeri bilgilerini içeren belge ( kayıt- kira kontratı) 
  • Muhtarlıktan/ e-Devlet üzerinden alınmış adres belgesi
  • e-Tebligat formu

Belirtilen evrakları gerekli birimlere teslim etmeyen ya da eksik teslim eden bireyler şirket açamadığı için bu evrakları eksiksiz toplamak büyük önem arz ediyor.

Vergi Dairesine Kayıt İşlemleri

Vergi dairesine kaydolma işlemleri online olarak tamamlanabiliyor. Online olarak vergi dairesine kaydolmak için Gelir İdaresi Başkanlığı’nın internet sitesine gitmek gerekiyor. GİB resmi internet sitesine erişen bireyler e işlemler bölümüne geçip internet vergi dairesi butonuna tıklamalıdır.

İnternet vergi dairesi butonuna tıklayan bireyler kullanıcı adı ve şifresini kullanarak sisteme giriş sağlamalıdır. Sisteme giriş sağlayan bireyler sorgulama butonuna tıklayarak vergi levhası bilgileri ve kimlik numarasını girip yeni şirketini oluşturabiliyor.

Vergi Dairesi Kayıt İşlemleri Sorgulama

Vergi dairesine kaydolmak isteyen bireyler kayıt işlemlerinin ne aşamada olduğunu online olarak sorgulayabiliyor. Vergi dairesi kayıt işlemlerini online olarak sorgulamak için Gelir İdaresi Başkanlığı ya da e-Devlete giriş yapmak gerekiyor.

Gelir İdaresi Başkanlığı’na giriş yapan kişiler e-Vergi bölümüne gitmelidir. e-Vergi bölümüne giden bireyler başvuru aşamasını ve başvuru sonucunu detaylı olarak öğrenebiliyor.

Yeni Şirketler İçin e-Fatura

Vergi dairesine kayıt işlemlerini tamamlayan bireyler e-Fatura kullanmalıdır. Kullanılan e-Fatura şirketlere birçok avantaj sağlıyor. Bu avantajlardan ilki tahsilatların hızlandırılmasıdır. e-Fatura sayesinde tahsilat işlemleri daha kolay gerçekleştirilebiliyor.

e-Fatura kullanan firmalar kolay ve hızlı fatura oluşturabiliyor. Kağıt, mürekkep ve postalama gibi giderleri ortadan kaldırdığı için firmalar çok daha kolay bir şekilde fatura oluşturabiliyor.

Bize Ulaşın

444 40 80 numaralı telefonumuz üzerinden bizimle iletişime geçebilirsiniz.

 

Biz Sizi Arayalım

Ücretsiz Tanıtım

*  Bizden haber alma sisteminden çıkmak istediğiniz zaman ise istek öneri formu aracılığı ile talebinizi iletebilirsiniz. Tarafımıza ulaşan talebiniz aynı gün içerisinde işleme alınacaktır.

GÖNDER