TR
*Kredi Kartı Gerektirmez

Satış Metriklerine Neden Önem Vermelisiniz?

Satış Metriklerine Neden Önem Vermelisiniz?

20.03.2024

E-ticaret platformunda uzun süreli bir başarı sağlamak için satış metrikleri geliştirmeniz gerekir. Satışları analiz etmek, tüketicilerin etkileşimini değerlendirmek, veri toplamak ve ölçümleme yapabilmek için geliştirilmiş metrikleri amacına uygun kullanmanız önem arz eder.

Satış metriklerine gereken önemi vermeniz sektörde ilerlemenizi ve süreklilik kazanmanızı sağlar. Bu yüzden markanıza uygun satış stratejilerini belirleyip, uygun metriklerle hareket etmeye önem vermelisiniz.

Kullanabileceğiniz Satış Metrikleri

Satış metrikleri firmanın ürün ve hizmet kalitesini artıran multidisipliner bir yaklaşım içerir. Belirlenen stratejiler doğrultusunda hareket ederek müşterilerin bu stratejilere verdiği tepkiyi görmek ve gereken zamanlarda müdahale edebilmek için satış metrikleri geliştirilmiştir.

Satış metrikleri şu şekilde sıralanabilir:

  • Aylık satış sayısı
  • Kar marjı
  • Ortalama sepet tutarı
  • Ürün maliyetleri
  • İşlem hacmi
  • Stok yönetimi
  • Geri dönüşüm oranları
  • Rakiplerin stratejileri
  • Müşteri kazanma maliyeti

Firmanızın aylık veya yıllık hedeflerine ulaşabilmek için bu metriklerden düzenli olarak yararlanmanız gerekir.


Satış Metrikleri Ne İşe Yarar?

Satış metrikleri e-ticaret platformunda satışı yapılan ürün veya hizmetlerin hedefe ulaşıp ulaşmadığını ve müşterilerin etkileşimini ölçmeye yarar. Firmanızı ziyaret eden kullanıcıların müşteriye dönüşüp dönüşmediği, oluşturulan sepetlerin siparişe dönüşüp dönüşmediği gibi verileri analiz etmenizi sağlar. 


Satış Metriklerinin Kurumunuz İçin Önemi

Kaynaklarınızı etkin olarak kullanmak ve rakiplerinize karşı üstün olabilmek için satış metriklerinden faydalanmalısınız. Satış metrikleri kurumunuzun geçmişte yaptıklarını ve ileride yapabileceklerini analiz etmenize yardımcı olur. Başarıyla uygulanan satış metrikleri kurumunuzun hedeflerini tayin etmek açısından da önemlidir. 


Satış Metrikleri İle Başarı Nasıl Ölçülür?

Kurumunuzun başarısını ölçmek için hedeflerinizle ilgili belirlediğiniz satış metriklerini izlemelisiniz. Bu metriklerin zaman içerisinde gösterdiği eğilim kurumunuzun başarısını ifade eder. Mevcut ölçümleri önceki dönemlerle kıyaslayarak ne kadar geliştiğinizi ölçebilirsiniz. Bu ölçümleri düzenli olarak yapmanız gerekmektedir.

 

AKINSOFT e-Ticaret ve sanal pazar ile OctoCloud programının entegrasyonu tamamlanmıştır. OctoCloud ile stoklarınızı yönetirken e-Ticaret ile kar marjınızı artırabilirsiniz. 

 

Bize Ulaşın

İletişim formu aracılığıyla ve 444 40 80 numaralı iletişim numaramız üzerinden bize taleplerinizi iletebilirsiniz.

Biz Sizi Arayalım

Ücretsiz Tanıtım

*  Bizden haber alma sisteminden çıkmak istediğiniz zaman ise istek öneri formu aracılığı ile talebinizi iletebilirsiniz. Tarafımıza ulaşan talebiniz aynı gün içerisinde işleme alınacaktır.

GÖNDER