TR
*Kredi Kartı Gerektirmez

e-Faturaya Geçiş Süreci ve İşletmenizi Bekleyenler

e-Faturaya Geçiş Süreci ve İşletmenizi Bekleyenler

08.01.2021

Tercihe Bağlı e-Faturaya Geçiş

Zorunluluk kapsamında e-Faturaya geçenleri basit bir şekilde ifade edecek olursak; brüt cirosu 5 Milyon üzeri olan işletmelerdir. Bu ciroya sahip işletmelerin 1 Temmuz 2020 itibariyle e-Fatura düzenlemeleri mecburidir. İşletmeniz bu kapsamda yer alıyor ise, e-Faturaya geçişinizi tamamlamanız gereklidir. Zorunluluk kapsamı dışında kalanlar ise; tercihe bağlı olarak e-Faturaya geçiş yapan işletmelerdir. e-Faturayı sadece zorunluluk kapsamındaki işletmeler kullanabilir şeklindeki algı doğru değildir. İleride ciro rakamlarının daha da düşeceği öngörülürse, İşletmenizde dijital fatura düzenleyerek geleceğe de hazırlık sağlamış olursunuz. İşletmenizin şahıs firması veya ciro kotası bu durumda söz konusu değildir.

e-Fatura Göndermenin Basit Yolları

e-Fatura göndermek için ticari yazılım firmaları pek çok yol göstermekte ve müşterilerinin işlerini kolaylaştırmaya çalışmaktadır. e-Fatura mükellefi olunduktan sonra gerekli ayarlar kullandığınız muhasebe yazılım içerisinden sağlanarak entegratör firmalar üzerinden GİB (Gelir İdaresi Başkanlığı) sayfasına gönderim sağlanır. Bu yöntem en çok tercih edilen yöntemlerdendir. Muhasebe programınız sizin adınıza gerekli bağlantıları sağlar ve düzenlediğiniz faturayı taslak olarak entegratör firma paneline yükler veya olarak veya direkt olarak gönderim sağlar.  GİB sayfası üzerinden de manuel olarak fatura yüklenebilmektedir. Ancak belirtilen yasal zorunluluk limitine uyan firmalar genellikle muhasebe takibi de yapmayı tercih ettiklerinden e-Fatura gönderimi için muhasebe programları tercih edilir.

e-Fatura Entegratör Firma Ne Demektir?

Gelir İdaresi Başkanlığı (GİB) tarafından belirlenmiş şartları karşılayarak sahip oldukları yetki ile mükellefler adına e-Fatura, e-Defter, e-Arşiv Fatura, e-Bilet gibi elektronik kayıtları oluşturabilen kurumlardır. Entagratör firma listesi GİB sayfasında yayınlanmıştır.

Peki Gelen e-Faturaları Nasıl Takip Edeceğim?

Pek çok işletme gelen e-Faturalarını takip ederken iş yükünden ve kullanıcı hatasından mümkün olduğunca uzak kalmak ister. Bu nedenle gelen e-Faturalarını da mümkün olduğunca pratik bir şekilde kaydetmek ister. OctoCloud muhasebe programında e-Fatura ve e-Arşiv gönderimi yapabilmenin yanı sıra gelen e-Faturalarınızı da eşleştirme yaparak kolayca alış faturası olarak içeri alabilmektesiniz. e-Faturaya geçiş sonrası yanınızda olan OctoCloud, birden fazla entegratör seçeneği sunarak tercih edilen firma ile çalışma seçimi yapmanızı da sağlar. 

Biz Sizi Arayalım

Ücretsiz Tanıtım

*  Bizden haber alma sisteminden çıkmak istediğiniz zaman ise istek öneri formu aracılığı ile talebinizi iletebilirsiniz. Tarafımıza ulaşan talebiniz aynı gün içerisinde işleme alınacaktır.

GÖNDER