23.05.2022
Borcu Yoktur Yazısı Nasıl Alınır?
Borcu yoktur yazısını e-devlet sistemi üzerinden kolayca almak mümkün. Bu işlemi yapmak için tek yapılması gereken bir e-devlet hesabına sahip olmaktır.
E-Borcu Yoktur aktivasyonun e-Devlet üzerinden yapılması işlemleri:
Borcu yoktur yazısı; işyerinin e-Sigorta kullanıcısı tarafından e-Devlette yer alan aktivasyon başvurusu 23 haneli işyeri sicil numarası girilmek suretiyle gerçekleştirilmektedir.
Başvuru işyerinin bağlı bulunduğu Sosyal Güvenlik Merkezine iletilecektir. Başvuru iletilen işyerinin bağlı bulunduğu Sosyal Güvenlik Merkezi tarafından, “İşyeri Tescil 4-a” uygulaması, “e-Borcu Yoktur Başvuruları” menüsüne yeni eklenen “İnternetten Gönderilen e-Borcu Yoktur Başvuru Onay” alt menüsünden onaylama işlemi aşama aşama gerçekleşmektedir.
E-Devlet Şifresi Nasıl Alınır?
E devlet şifresi nasıl alınır? İlk olarak e-devlet sistemine kayıtlı değilseniz, e-devlet hesabı açmanız gerekiyor. İlk defa açacağınızdan dolayı PTT’ye giderek bir miktar ücret karşılığında şifre alıyorsunuz. Bu şifreyi aldıktan sonra cep telefonunuza indirebileceğiniz e-devlet mobil uygulamasından ya da masaüstü web sitesinden e-devlet sistemine girmeniz gerekiyor.
Tek yapmanız gereken TC kimlik numarası ile size verilen geçici şifreyi girmek ve sisteme giriş yapmak. Bundan sonra sistem sizden kalıcı şifre belirlemenizi ister. Kalıcı bir şifre belirledikten sonra sistemi kullanmaya başlamak mümkün.
Borcu Yoktur Yazısını E-Devlet Üzerinden Almak Nasıl Olur?
E-devlet sistemine giriş tamamlandıktan sonra artık yapılması gereken ana sayfada yer alan arama kısmına Borcu Yoktur yazmaktır. Bundan sonra altta çıkan linke tıklayarak gerekli sayfaya ulaşılır.
İşverenler, ihalelere katılmak ya da hakkediş alabilmek benzeri birtakım işlemler için SGK’dan borcu Yok yazısı almak mecburiyetindedir. SGK’dan sistem üstünden borcu yoktur yazısı almak amacıyla “e-Borcu Yoktur Aktivasyon” işini yerine getirmek gerekir.
E-Borcu Yoktur aktivasyonu olmayan kişiler e-Devletten kendi işyerleri için aktivasyon başvurusunu yapabilecek, başvurularının son durumlarını görebilecek, iptal edebilecek, aktivasyondan sonra oluşan aktivasyona dahil işyerlerini kontrol edebiliyor olacaklar.
Bize Ulaşın
444 40 80 numaralı telefonumuz ya da LimonDesk üzerinden bizimle iletişime geçebilirsiniz.