TR
*Kredi Kartı Gerektirmez

e-Arşiv Nasıl Gönderilir? Nasıl Takip Edilir?

e-Arşiv Nasıl Gönderilir? Nasıl Takip Edilir?

26.01.2022

Birçok iş sektöründe olduğu gibi gelişen teknolojiyle birlikte faturalandırma da internet üzerinden yapılmaya başlanmıştır. Adından da anlaşılacağı üzere elektronik ortamda düzenlenen e-fatura ve e-arşiv, kâğıt israfının önüne geçtiği gibi depolamayı da kolaylaştırır. Özellikle internet üzerinden hizmet sağlayan bir markaysanız GİB tarafından oluşturulan efatura.gov.tr portalını kullanabilirsiniz. Bu ücretsiz portalda fatura adedi sınırlı olsa da 6 aya kadar faturaları saklama hizmeti bulunur. Yani alıcılar için kestiğiniz elektronik faturaları bu sistem üzerinde saklayabilirsiniz.

 

E Arşiv Gönderirken Özel Entegratör Kullanmanın Farkı Nedir?

E arşiv sistemine uyum sağlamak için özel entegratörleri de kullanabilirsiniz. Bu işlem için yetkilendirilen firmalardan biri ile anlaşabilirsiniz. Entegratörler, faturalandırma aşamalarını sizin için daha kolay hâle getirir. Aynı zamanda düzenlenen faturaları iptal etme veya iade faturası talep etme gibi haklar da sunar.

 

 e-Fatura ve e-Arşiv Sorgulaması Nasıl Yapılır?

E-Fatura ve e-Arşiv sorgulaması, adınıza düzenlenen evrakları incelemeniz için hazırlanmıştır. Özellikle tarafınıza düzenlenen bir faturanın tüm bilgilerini inceleyebilmek için sorgulama yapmanız gerekir. Bunun için izlemeniz gereken adımlar ise oldukça basittir.

  • Sorgulama için ilk adımda www.gib.gov.tr adresine gitmelisiniz.
  • İnteraktif Vergi Dairesine üye veya e-devlet şifreniz ile giriş yapmalısınız.
  • Açılan ana sayfadan bilgilerin menüsüne gelmelisiniz.
  • Yan menüden “e-arşiv faturalarım” seçeneğine tıklayarak ilerlemeniz gerekir.
  • Açılan yeni sayfada tarafınıza düzenlenen faturaları görebilir, tarihlere göre filtreleyerek aradığınız evrakları bulabilirsiniz.

 

Firmalardan Size e-Arşiv Geldiğini Nasıl Anlarsınız?

E-arşiv, hizmet sağlayıcının belirlediği veya kullandığı sistemler üzerinden alıcıya gönderilir. Örneğin faturanızı GİB üzerinden oluşturduysanız fatura müşteriye doğrudan kendi kullandıkları sistem yoluyla gönderilir. Görüntülemeyi GİB portalı ya da Entegratör portalı üzerinden yapabilirsiniz. 

 

Özel Entegratör ile Çalışılması Durumunda

Herhangi bir entegretör şirket ile çalışıyorsanız siz zahmet etmeden PDF formatında hazırlanan fatura, müşterinin e-postasına eklenir. Müşteri, e-posta kutusuna düşen faturayı görüntüleyebilir veya PDF olarak indirebilir. Entegratör şirketler, bu aşamada müşterilere de geçmişe dönük izleme imkânı verir. Müşteri, kendine özel açılan ara yüzde faturanın düzenlenme sürecini görebilir.

 

Bize Ulaşın

444 40 80 numaralı telefonumuz ya da LimonDesk üzerinden bizimle iletişime geçebilirsiniz.

 

Biz Sizi Arayalım

Ücretsiz Tanıtım

*  Bizden haber alma sisteminden çıkmak istediğiniz zaman ise istek öneri formu aracılığı ile talebinizi iletebilirsiniz. Tarafımıza ulaşan talebiniz aynı gün içerisinde işleme alınacaktır.

GÖNDER