TR
*Kredi Kartı Gerektirmez

Bir Kaç Küçük Adım ile Bilinçli Tüketiciyi Kendinize Çekin

Bir Kaç Küçük Adım ile Bilinçli Tüketiciyi Kendinize Çekin

12.02.2021

Günümüz koşullarında rekabetin de artmasıyla tüketiciler çok daha bilinçli hale gelmeye başladı. İnsanlar daha kaliteli ürünü daha uygun fiyata satın almayı hedeflerken, tüketici hakları da kanunlarla desteklenerek bu kanunlardan herkesin haberdar olması için çalışmalar yapıldı. Böylece eskilerde karşılaştığımız tüketici mağduriyetinin giderilmesine destek olunmuş oldu.  

 

Bilinçli Tüketici Nereden Alışveriş Yapacağını Bilir

İnsanlar eskiden alışveriş tercihlerinde kendisine en yakın konumları seçerken internet alışverişinin yaygınlaşması ve ürün yorumları / mağaza puanları gibi etmenler, müşterilerin uzak lokasyondaki işletmelerden de alışveriş yapmasına imkan tanıdı. İnternet alışverişine güvenmeyen pek çok kişi ise halen fiziksel olarak görüp inceleyebileceği ve servis hizmetinin yakın sunulduğu yerlerden alışveriş yapmayı tercih edebiliyor.

Kredi kartı güvenliğinden endişe duyulması da bu tercihlerde etkili rol oynuyor. Ancak internet kullanarak büyüyen neslin kendi gelirini sağlayacak yetkinliğe erişmesi ve kendi alışverişini yapması, internet üzerinden alışveriş oranının yükselmesine ve hakların korunmasını zorunlu hale getirerek yeni kanunlarla desteklenmesine etken olmuştur.

Bilinçli Tüketiciler Alışverişte Bunlara Dikkat Ediyor

Bilinçli tüketiciler ürün satın alırken; fiyat, gramaj, servis hizmeti, garanti kapsamı, son tüketim tarihi gibi konulara dikkat eden, aynı zamanda satın aldığı mağazanın güvenilir olmasını da önemser. Kısa süreli tüketim ürünleri daha çok alışkanlık kazanılan marketlerden sağlanırken, elektronik, giyim, beyaz eşya gibi uzun vadeli ürünler internet üzerinden özellikle belirli kampanya dönemleri beklenerek satın alınır hale geldi.

 

İnternetten Alışveriş ve Sanal Marketlerin İşletmelere Kazandırdıkları ve Kaybettirdikleri

Özellikle son dönemde pandemi ile birlikte pek çok alışkanlığımız yerinden oldu. Bunların başında ise alışveriş alışkanlıklarımız geliyor. Özellikle internet ortamında alışverişin oldukça büyük bir hızla büyümesi, altyapısını daha önceden bu yönde hazırlayan işletmeler için avantaj olurken bazı işletmelerde ise gerilemeye sebep olmuştur. Bu süreçte işletmeler, en çok kargolama sürecinde maliyet artışı yaşarken bünyesindeki bazı personellerin home office çalışması bazı maliyetlerin azalmasına yol açmıştır.

Ayrıca devlet desteği alan firmalar, personel maaşlarından da tasarruf ederek işletmesinin küçülmesini engelleyebilmiştir. Önümüzdeki süreçte pek çok ekonomistin tahmini, önümüzdeki 5 senenin bu şekilde ilerleyeceği yönündedir. 

Biz Sizi Arayalım

Ücretsiz Tanıtım

*  Bizden haber alma sisteminden çıkmak istediğiniz zaman ise istek öneri formu aracılığı ile talebinizi iletebilirsiniz. Tarafımıza ulaşan talebiniz aynı gün içerisinde işleme alınacaktır.

GÖNDER