TR
*Kredi Kartı Gerektirmez

Ağızdan Ağıza Pazarlama Nedir?

Ağızdan Ağıza Pazarlama Nedir?

19.01.2024

Pazarlama teknikleri markaların hedef kitlesine ulaşmada ve satışlarını artırmada önemli bir role sahiptir. Bunlardan biri olan ağızdan ağıza pazarlama tekniği son zamanlarda sıklıkla tercih ediliyor.

Kısaltılmış hali WOM olan ağızdan ağıza pazarlama, tüketicilerin birbirine tanıtım ve reklam yaptığı stratejiye denir. Firmanın hizmetini alan ya da ürününü kullanan tüketicilerin kullanıcı deneyimini diğer tüketicilere aktarmasıdır.

Ağızdan Ağıza Pazarlama Stratejisi

Ağızdan ağza pazarlama stratejisi özellikle sosyal medyanın yaygın olarak kullanılması ile birlikte trend olmuştur. Fenomenlerle işbirliği yapan birçok marka bu stratejiyi kullanarak hedef kitlesini etkilemeyi başarıyor.

Reklam ve tanıtım için makul fiyatlarda ve süreklilik arz eden bu stratejiyi en küçük işletmeden en büyük markalara kadar birçok şirket kullanıyor. Pazarlama masrafını azaltan, markanın tanınırlığını artıran, ürün satış hedeflerine ulaşmayı sağlayan bu tekniğini popülaritesi her geçen gün artıyor.

 

Ağızdan Ağıza Pazarlamanın Önemi


Ağızdan ağızda pazarlama bir reklam tanıtımı olmaktan daha fazlasını ifade eder. Bu strateji ile tüketicilerin markaya olan güveni artar. Tüketiciler her zaman daha önce deneyimlenmiş hizmet ve ürünleri tercih etme eğilimindedirler.

Markanın çalışmalarını şeffaf bir şekilde yürütmesine olanak sağlayan ağızdan ağıza pazarlamada ürün tanıtımını müşterilerin yapması oldukça kıymetlidir. Deneyim ve bilgileri başka tüketicilere aktaran müşteriler bu stratejinin önemini gözler önüne seriyor.

 


Ağızdan Ağıza Pazarlamanın Avantajları


Ağızdan ağıza pazarlama şirketlere birçok avantaj sağlar. Pazarlama stratejileri arasında ağızdan ağıza pazarlama tekniğini kullanan işletmeler rakiplerine göre bir adım ilerdedir.

Ağızdan ağıza pazarlamanın avantajları şu şekildedir:

  • Reklam çalışmaları müşteriler tarafından yürütülür.
  • Müşteriler arasında güven ilişkisi olacağı için başarı şansını arttırır.
  • Marka veya hizmetin daha geniş kitlelere ulaşmasını sağlar.
  • Deneyimlenmiş ürünler yeni müşterilerin karar verme sürecini etkiler.
  • Tanıtım ve reklam çalışmaları için ayrılacak bütçeyi düşürür.


Stratejinin markaya sağladığı avantajlardan en önemlisi de organik müşteri kazandırmasıdır. Bu durum marka ve müşteri ilişkilerini kuvvetlendirir.


Bize Ulaşın

İletişim formu aracılığıyla ve 444 40 80 numaralı iletişim numaramız üzerinden bize taleplerinizi iletebilirsiniz.

 

Biz Sizi Arayalım

Ücretsiz Tanıtım

*  Bizden haber alma sisteminden çıkmak istediğiniz zaman ise istek öneri formu aracılığı ile talebinizi iletebilirsiniz. Tarafımıza ulaşan talebiniz aynı gün içerisinde işleme alınacaktır.

GÖNDER